tisdag 3 november 2009

Serier för barn

Idag har jag varit i Jonsered och haft serielektioner med barn! Jag möttes i dörren av lilla Frida som hade ritat en serie hon var t v u n g e n att visa mig. Sjukt hög entusiasm som var rolig att möta och de var väldigt ivriga att komma igång. Vi gjorde tre övningar: stafett-teckning, varsin serie på en sida och till sist stafettserie på två sidor. Det har gett en väldigt bra fingervisning för vad jag ska fokusera på under kommande kurser/workshops.

Nu är jag tillbaka på tillverkandet av min dummy till boken. 25 sidor kvar att teckna, 12 dagar kvar. Det ska förstås ritas upp från frimärksstorlek till A5, sedan scannas eller åtminstone kopieras och pillas med. Jag har förstått att jag inte mår så värst bra av bryggkaffe ( i värsta fall ångest), så jag får hitta andra sätt att hålla mig pigg och alert. Tips?

Inga kommentarer: