tisdag 17 november 2009

Såhärna ser det ut i original

... för den som är nyfiken så ser det ut såhär när mina original föds ut.Blå penna(som kan vara ganska mörk innan det börjar fucka upp scanningen), förutom på rutkonturerna i detta fall. Jag tänkte att dom ska ju ändå täckas med svart, dom är konstanta liksom. Men allt annat tecknas med blått för att sedan tuschas direkt på. I det här fallet använde jag mig av Letraset BleedProof papper, A4-storlek.

Den här serien var med i ISV's tävling "Seriemaskerad", som jag inte vann, men serien var rolig att göra, det gick undan i ett huj! Jag fick jobba lite så jag tycker om att jobba - fort och stafettlikt. Ibland vet jag inte vad som ska hända på nästa sida(sådär i detalj) även om jag vet vad mitt mål är(antalet sidor) och hur det ska sluta. Bara att ta sig dit, precis som livet självt. Typ.

Inga kommentarer: