torsdag 19 november 2009

Bara nästan där

Så, jag träffade ett förlag i Stockholm idag. Sedan bokmässan har jag suttit och ritat och tryckt och fött ut en dummy till ett seriealbum. Jag har gjort det mot mitt bättre vetande, då jag är bättre på att göra små korta historier har jag gett mig fan på att jag ska göra en phet bok istället. Mina egna tankar bekräftades; det märks att det är en massa små korta historier ihopklippta till en lång rad av händelser. Det är inte mitt fel, jag är funtad så i huvudet. Det betyder inte att jag har gjort något fel eller dåligt, bara inte min gamla välkända form. Så med en massa jobb, grin, kanske lite hjälp från ovan och en vänlig själ och lite mer jobb(massa mer jobb) så kan det bli något. Jag har inte fått ett nej, jag har fått ett kanske som till slut kan betyda ja.

Jag ska fira mitt "Nja" med lättlagad mat och folköl.

Inga kommentarer: