lördag 28 november 2009

Plugga eller inte plugga?

Det är åter igen dags att söka till Masterkursen i seriekonst på HDK. Jag har en nagel i ögat och den stavas CSNlånet. Jag vill betala tillbaka skiten så snabbt jag bara kan. Men det går inte om jag håller på och går tillbaka till skolan hela tiden, ju. Å andra sidan är den en investering. Å tredje sidan kan vem som helst göra serier. Utan utbildning. Men det blir kanske bättre med utbildning. Fan då. Vad ska man göra åt sig själv?! Vad ska jag bli när jag blir stor?!?

Seriekonst och avancerat bildberättande är den första längre kursen i serieteckning på en konstnärlig fakultet i Sverige. Målet med kursen är att utforska seriemediet ur ett konstnärligt perspektiv, både vad gäller mediets visuella och narrativa element. Kursen är 20 veckor lång och ges som en distanskurs med fyra fysiska möten. I kursen ingår workshops på bl a Seriecenter i Malmö och Kulturhuset i Stockholm. Däremellan arbetar studenterna självständigt med självformulerade projekt.Kursen är öppen för alla som är intresserade av att utforska seriemediets konstnärliga fält.

Inga kommentarer: