onsdag 18 november 2009

Besudla! Befallde Bengt

Jag kom precis hem från liveteckning/workshop i Mölnlycke. Det var en BIG HIT. Jag var med på föregående aktivitet också, vilket var skrivkurs med samt livepoesi med Olivia Bergdahl , mycket intressant och roligt. Jag är ingen poesi eller estradmänniska, men berättande i alla dess former är något man ska ta tillvara på.

Jag tillförde mitt slags berättande på scen, jag gjorde en kort serie på en sida och min publik fick göra sina egna serier samtidigt som jag babblade på om alla möjliga saker mellan himmel och jord. Mest om hur jag tänker när jag tecknar(ja, det blir ju inte mycket sagt då hähä) och så vad serier betyder för mig och hur jobbig jag var när jag var liten förutom när jag satt stilla och tyst med mina tecknarprylar. Så, det var det och det var lyckat som fan. Här är min serie. Ängeln fick vara med den här gången också :) Men inte demonen. Jag ritade fel på ruta två, så hon fick tillfälligt en svart klänning. Vad gör man när det inte finns TippEx, liksom?

Inga kommentarer: