måndag 21 april 2008

Motvinden blåser

Att man alltid ska få veta att det minsann inte duger och att man måste vara så jävla skitbäst hela tiden. Fick det här idag:

Hej Yvette,

Nu har jag och Moa läst De försvunna orden och det vore bra om du kunde
jobba om den lite (ledsen för det). Det jag vill att du arbetar med är att
varje historia ska vara fristående, och inte för "knepig". Gärna sluta med
en lite knorr. Följetongen är inte ultimat för serietidning och eftersom
vi redan kör Death Jr som följetong så kan jag inte köra mer än den. Det
finns läsare som köper bara ett nr då och då, och då ska de kunna få med
sig en helhet.

Sätt dig ner och tänk ut ett par relativt enkla episoder på 2-4 sidor.
Skicka synopsis till Moa, så säger hon om hon tror att det funkar eller
ej. På det sättet slipper du en massa teckningsjobb ...


Ska jag rita mina serier eller deras serier? Åhhhh! Så jävulskt svårt, man ska kompromissa hela tiden. USH. Men vad gör man inte...

Inga kommentarer: