torsdag 22 januari 2009

Det är jag som är hon

Idag för första gången hände det. Live, inte genom någon annan utan mitt framför mina ögon. En stamkund på jobbet väntade på sin kaffe och jag berättade för henne att i år blir det mer serier och mindre kaffe
- Vaddå serier?
- Jag är serietecknare
- Jasså?
- Visste du inte det?
- Nej, det hade jag ingen aning om. Vad gör du för serier?
- Jag ritar lite för Nemi.
- Va? Jag prenumererar ju på Nemi!
- Gör du?!
- Vad gör du för serie?
- Ängeln och demonen.
- Är Det Du?!
- Jaaa...
- ÄR DET DU SOM GÖR DEN?! Den är ju så jävla bra!

Jag kunde inget annat än jubla och hoppa högt, jag blev så himla glad. I vanliga fall säger folk: vaddå serier, jag förstår inte. Är det du som ritar Nemi? Och så följer en lång förklaring som inte säkerställer någon förståelse överhuvudtaget. Men jag KÄNNER någon som ett ganska bra tag har varit ett fan, helt ovetandes. Så jäkla gött!