måndag 29 december 2008

2008, sammanfattning

Ok, så var vi här igen då. Jag har upptäckt att jag har lite svårt att komma ihåg vad som var i år och vad som var förra året. Är det ett tecken på demens? Nej, jag kör nog på att 2008 varit så roligt och gått otroligt fort och är därför lätt att blanda ihop med saker som hände för längre sen. Jä? Men jag ska försöka sammanfatta året ändå, med lite hjälp av Lisa. Jag har helt enkelt SNOTT alla dessa frågor. Men svaren är mina egna.

1. What did you do in 2008 that you'd never done before? Pluggat ekonomi och tävlat i kaffe (Barista Cup) samt varit kvar på ett och samma jobb hela året genom. Det är något jag aldrig trodde om mig själv. Jag brukar alltid tröttna väldigt fort på olika jobb.
2. Did you keep your new years' resolutions, and will you make more for next year? Jag tror inte jag hade några nyårslöften förra året. Till nästa år:
1. Jag ska ha jätteroligt
2. Jag ska ge ut en bok! Lagom till min 25årsdag blir det serievecka i Göteborg samt födelsedagsfest och boksläpp. Det är bestämt. Typ.
3. Jag ska rita mer och göra lite mindre kaffe.
3. Did anyone close to you give birth? Näh. Men kan ingen klämma ut en liten unge som jag kan leka med och sy små djurdräkter till?
4. Did anyone close to you die? Neh.
5. What countries did you visit? Norge och Spanien
6. What would you like to have in 2009 that you lacked in 2008? Bra mathållning, för sjutton! och så vill jag kunna komma iväg mer och ta dom där resorna jag lovat.
7. What date from 2008 will remain etched upon your memory, and why? Jo, jag var på en dejt som var så jävla tråkig så jag gick till jobbet för att kolla på när den nya kaffemaskinen blev installerad.
8. What was your biggest achievement of the year? Att jag tog den där kursen i ekonomi så jag lärde mig redovisningens grunder samt att jag var med i Barista cup - lärde mig massa och fick fina vänner
9. What was your biggest failure? Hm. Ja, inte har jag blivit världskänd i år heller.
10. Did you suffer illness or injury? Jag kollapsade ett par gånger när jag hade lite väl mycket att göra. Sova i tre dagar? Nej tack, men det var skönt just då. Note to self: GÖR INTE SÅ!
11. What was the best thing you bought? Nya datan! Så jävulskt värt, nu kan jag jobba ordentligt :)
12. Whose behavior merited celebration? Pass.
13. Whose behavior made you appalled and depressed? Pass. Det håller jag för mig själv.
14. Where did most of your money go? CSNlånet, öl och mat.
15. What did you get really, really, really excited about? Storanfesten med jobbet i april. När vi fick veta att det skulle bli en gigantisk fest med uppträdanden av oss anställda blev jag eld och lågor.
16. What song will always remind you of 2008? "Shake that" med Scooter, eftersom det var den låten vi dansade till under vårt uppträdande på Storanfesten.
17. Compared to this time last year, are you:
i. Happier or sadder? Gladare. Jo, det tror jag. Inte så mycket gömma sig för världen. Lite mer lek.
ii. Thinner or fatter? Jag venne. Lite tjockare tror jag :D
iii. Richer or poorer? Rikare, alltid rikare. Både med pengar, kunskap och vänner :)
18. What do you wish you'd done more of? Ritat och rest. Men pengar, pengar, pengar och tid...
19. What do you wish you'd done less of? Öldrickande.
20. How did you spend Christmas? Först jobbade jag på cafét, sedan var jag hemma hos min vän Sara, vi såg både Kalle och Karl bertil och åt en massa mat(tacos) och gotter.
22. Did you fall in love in 2008? Hm. Jag venne. Det är svårt det där. Förtjust har jag blivit lite här och där, men kär... njaaaa...
23. How many one-night stands? Få se nu... det var han... och han... och han... och så du... och så han.
24. What was your favorite TV program? Jag har inga kanaler hemma. Därför tycker jag att allt som är rörlig bild är hur kul som helst! Jag satt hemma hos Bennie ett tag i våras och såg Heroes, men det föll bort lite efter ett tag :/
25. Do you hate anyone now that you didn't hate this time last year? Nej, bara större förakt.
26. What was the best book you read? Jag venne. Jag har inte läst så mycket, det är sånt som tar tid och så. Jag har köpt en HCAndersen sagobok som jag läser i ibland, den är fin :)
27. What was your greatest musical discovery? Hammarin och Robin. Jag fick deras promoCD när jag träffade på Hammarin på vagnen. Jag vill gifta mig med skivan och skaffa små miniskivor med den, jag ÄLSKAR den!
28. What did you want and get? Va? Vaddå vill ha? Jag ska tänka på det där vill ha och så ska jag ta med mig det. Jag tänker inte så mycket, jag bara gör. Det är väl det som får mig att känna mig lite splittrad, kanske.
THERE IS NO 29

30. What was your favorite film of this year? Hm. The Dark Knight var bra, men just nyss såg jag Yes Man, som var väldigt bra, rolig och tänkvärd. Tänk om man skulle säga "ja" till precis allt och se vad som händer?
31. What did you do on your birthday, and how old were you? Jag fyllde 24 och satt på ett tåg upp till Gävle. Väl där gick jag hem till Maie och vi åt popcorn och såg på Psycho. Det var som lugnt. Inte alls som min 23årsdag då vi hade maskeradfest. Lite olika,men bra att alternera, som. 2009 blir det fullfartfest igen :)
32. What would you have liked to have had in 2008 to make it a better year? Mer tid, mer pengar.
33. How would you describe your personal fashion concept in 2008? Street-sport. Cheerleaderdräkten säger allt. Kjol har blivit en livsstil! Tacka gudarna för leggings som jag börjat använda så man slipper flasha.
34. What kept you sane? Sömn. Utan det blir jag lite lite tokig. I början av året sov jag väldigt lite, men det rättade till sig. Kanske hade det att göra med att jag möblerade om, jag venne.
35. Which celebrity/public figure did you fancy the most? Heja Brittan! Nej, kanske inte fancy, men man hejar på Britta, så är det bara.
36. What political issue stirred you the most? Alltså. Jag får alltid skämmas för det här. Jag gör inte det så värst, men jag får ständigt utskällningar för att jag typ inte bryr mig om politik :D
37. Who did you miss? Hur man än vänder sig har man röven bak. Jag saknar mina vänner i Stockholm jämt och ständigt (ni vet vilka ni är ;) ), men hade jag bott där så skulle jag sakna mina vänner i Göteborg. Såatteh.
38. Who was the best new person you met? Jag venne. jag har lärt känna så himla många i år (en anledning till att det varit ett kanonår)

39. Tell us a valuable life lesson you learned in 2008: Ja, jävlar. En svår fråga.
40. Quote a song lyric that sums up your year:

Inga kommentarer: